2011-09-10

Zonnehoedje

Een van mijn meest favorieten tuinbloemen, die ik sinds ik een tuin beheer altijd wilde hebben. Ik heb een aantal jaren deze bloem niet in de tuin gehad, maar hij moest er terug in. Een tuin zonder zonnehoedjes is voor mij geen tuin meer.

Zonnehoedje, de naam zegt het al, is zo een heerlijk zonnige plant, met een stekelige bol als hart en haar bloemblaadjes die omlaag hangen. Ze zijn er in geel en in roze, misschien ook wel in het wit, maar voor mij is de donker roze favoriet!

Grappig dat ik altijd planten in mijn tuin blijk te kiezen die naast hun schoonheid ook nog eens geneeskrachtig blijken te zijn. Ik herinner mij mijn eerste tuin, bij mijn eerste huisje nog, ik had er vooral kattenstaart, lavendel, zonnehoedjes, salvia en rozemarijn in staan.

In veel zielenreizen ontvangen we wel bloemen. Meestal zijn het rozen, om ons welkom te heten, of een lotus om iets van zuiverheid te tonen. Laatst echter tijdens een reis naar "hollow earth" kregen we een zonnehoed, eerst een zaadje, maar al snel groeide het uit tot een prachtige bloem. De zonnehoed is ook wel bekend als echinacea, en daar word een homeopatisch medicijn van gemaakt, om mensen meer weerstand te geven. Is dit een hint van onze gidsen? Meer weerstand als je verbinding maakt met jouw hollow earth, jouw binnenste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten