2013-02-13

Naar de kerk...

Onlangs had mijn dochter de eer verworven om het gebed in de kerk te mogen voorlezen. Nog net geen 7 maar lezen kan ze al prima, dus trots als een pauw kwam ze thuis om te vertellen dat zij had gewonnen!

Ik wist nog van niets, en vroeg haar wat ze precies gewonnen had? Welnu in de klas mochten ze het getal raden en natuurlijk wist Sophie het juiste getal! (ja handig he, als je telepathie hebt, dan is zoiets bijna kinderspel). Ik vroeg haar wat ze dan precies had gewonnen, want ze vertelde dat ik toestemming moest geven aan de juf. Oh zegt ze, ik mag iets voorlezen in de kerk!

Ze was superblij, en ondanks dat we eigenlijk nooit naar de kerk meer gaan, besloten we deze keer toch maar samen met haar naar de kerk te gaan. De juf legde uit dat ze dan wel geroepen zou worden in de kerk wanneer ze aan de beurt zou zijn.

Aan tafel vroeg mijn man nog eens, door wie wordt je dan geroepen eigenlijk?

Heel triomfantelijk zei ze toen:

Door de Ober!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten