2013-07-12

Jam!!!

Eindelijk, de aalbesjes waren rijp vandaag en dus hebben we vanochtend de eerste struik geplukt. De eerste alleen maar? Ja, alleen de eerste nog maar en kijk eens naar ons resultaat!!

 
Ongeveer 3 kilo aalbesjes zitten er in deze potten. Dat is natuurlijk veel te veel om zo even op te eten, en dus ging ik vandaag jam maken.
 
De besjes werden gewassen en gekookt met veel suiker. Ik heb twee verschillende jams gemaakt, ééntje met puur aalbesjes en eentje met wilde perziken erbij.
 
 
En toen de prutjes klaar waren dus lekker in de schoongestoomde potten gedaan. Die potten had ik overigens in de oude stomer die ik nog heb uit de tijd dat mijn kinderen baby waren. Waar je toen de babyflesjes mee in de magnetron steriliseerde, dat doe ik nu met de jampotjes. Jammer alleen dat de deksels er niet in kunnen, die zijn van blik en dat knalt een beetje...
 
Zo zag de eerste serie van vijf potjes eruit!!
 
 
En ja, natuurlijk hebben we stiekem geproefd... het is heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten