2011-09-18

Roze Lotusbloem,

Prachtig is deze bloem, en in meerdere kleuren dan alleen maar de roze, de witte is nog veel bekender waarschijnlijk. Maar de roze lotusbloem heeft voor mij speciale betekenis.

De bloem komt tevoorschijn als de plant vanuit de modder van de bodem van zijn waterige leefomgeving naar boven komt. Als daar de zon wordt gevonden, komt de knop boven water, en hoe meer licht de plant ontvangt, hoe meer de knop van de lotus in bloei komt. En uiteindelijk een prachtige bloem laat zien.

Het is als symbool van de weg naar verlichting een mooie metafoor. We beginnen in het duister, niet wetende waar we naar toe gaan. Ergens ver weg zien we wat licht en voelen we een zekere warmte waar we meer van willen weten, meer van willen proeven.

Eenmaal we in contact komen met het licht, de zon, raken we verrukt en gaan we open, als een prachtige bloem.

Vele malen heb ik tijdens zielenreizen bloemen ontvangen, En een daarvan was ook de roze lotusbloem. Het roze staat voor de liefde, de liefde die ik in mijn hart heb verwelkomd en die ik door kan geven. Het is de onvoorwaardelijke liefde die ik mocht voelen, en die ik herkende. Deze bloem te ontvangen in de andere dimensies was een hele mooie geste van mijn geliefde gidsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten