2011-09-23

Les van Hermes

2010-06-28 Kleuren meditatie voor de chakra’s les van Hermes.

Goed, ik mag op reis, ik word getrokken, maar er is niemand op aard die mee kan op dit moment, dus ga ik alleen. Hermes heeft me vanmiddag al uitgenodigd en ik voel mijn ziel trekken, ik kan niet meer tegenhouden. Ik zie Cialaar al staan en Artimus Arimeus, met hun handen weer uitgestrekt en Hermes die ook vlak bij me is, achter me. Het is altijd zo fijn met hen, ik voel altijd hun  warmte en liefde door me heen stromen.
Ik word draaierig en voel me bij mijn vleugels opgepakt worden, hopla daar gaan we. Lekker ronddraaien naar boven. ik ga steeds hoger, het is hier heel licht. Ik voel nu al mijn voeten, maar mijn hoofd is nog steeds draaierig
Dan zie ik Hermes, ik pak zijn hand en vlieg met hem mee. Zalig, lekker vliegen. We vliegen weer boven bomen en vogels onder ons zie ik dan opeens water… nu vliegen we boven water. Ik maak een pirouette in de lucht met mijn armen wijdt. Zalig is dat toch. Nu ben ik opeens aan het schaatsen, rondjes achteruit hi hi hi, ja dat is ook heerlijk, dat vond ik als kind al zalig.

Ik schaats achtjes op het ijs, net als op die kaart met 8 kristallen uit de inner child cards. Ik mag die kaart strakjes bekijken.
Deze reis moet ik echt alleen doen, want als ik vraag of ik er iemand bij mag roepen zie ik ze nee schudden. Waar gaan we naar toe? Het rijk der zeven … bergen. OH, wat apart

We vliegen alweer en ik houd Hermes hand vast. Ik voel mijn keel opeens alsof er een brok in komt. Bedoelde je de zeven bergen of mijn zeven chakra’s? J beiden zegt Hermes
De eerste berg is rood, ga maar zitten zegt hij, op je billen in lotus houding. Handen tegen elkaar, ogen dicht. Boven op het puntje van de berg zit ik. Om mij heen doen ze iets, een soort van rode kring komt er om mij heen. Houd vast zegt Hermes

Even pauze en vasthouden, ik doe het
Dan zie ik al oranje voor mijn geestesoog verschijnen,  maar ik moet nog even het rood vasthouden zegt Hermes. Ik voel mijn billen nu, ze drukken op mijn stoel, zakken er in weg.

Dan gaan we naar de volgende berg, ik mag erop gaan staan, handen in mijn zij, en dan draaien met mijn heupen zie ik mezelf doen. Nu de oranje ring boven de rode ring visualiseren. Ik zie hem al snel verschijnen en mag verder naar de volgende berg.
Daar zie ik mezelf staan in een wijde spreidstand alsof ik met Tai Chi bezig ben. Met mijn linkerhand  beschrijf ik een boog over me heen van rechts naar links en met mijn rechterhand doe ik daarna het zelfde van links naar rechts. Daarna breng ik beide handen met de palmen tegen elkaar, de vingers omhoog, voor mijn buik boven mijn navel. Ik begin de gele ring boven de oranje te visualiseren. Het gaat helemaal tintelen bij me nu.

De volgende is uiteraard de groene berg, ik vlieg er naar toe en weer op de top spring ik. Eens kijken wat ik hier mag doen. Ik zie me met mijn armen gekruist voor mijn borst en daarna mijn armen openen en met een wijde boog naar achteren brengen, heel kalm en rustig is het gebaar. Als of ik mijn hart open en de liefde rond laat stralen. Wat een mooi gebaar zeg. Ter hoogte van waar mijn armen mijn groene licht verspreiden komt nu de groene ring. Heel mooi en duidelijk.
Dan kom ik bij de turqoise berg, bijna lichtblauw, maar toch meer turqoise voor mij. Hier ben ik stil, heel stil, adem door mijn neus met gesloten ogen. Ik voel mijn keel wel, maar zeg niets behalve “Ik Ben”, dat is alles. Nu ontstaat er boven de groene ring de lichtblauw turqoise ring.

Nog twee bergen te gaan. Ik ga naar de donkerblauwe indigo berg. Hopla en spring ook weer op de top. Tussen alle toppen vlieg of spring ik een beetje, het maakt me vrolijk en het is erg leuk om te doen. Op de donkerblauwe berg richt ik mijn oog en kijk naar de zon, daarna straal ik via mijn oog liefde en licht naar beneden, de wijde wereld in. Mijn derde oog ziet alles, en geeft alles, met liefde overziet hij het geheel en het is goed. Komt er nu ook een ring? Even kijken, even wachten, laat de liefde het werk doen zegt Hermes. En ja, daar verschijnt de donkerblauwe ring ook.
Nu vlieg ik naar de laatste top, de paarse of violette. Het is op die top heel speciaal, geen vlam maar wel een vreemde lichte energie, het maakt me een beetje… zweverig, trillerig, energiek. Hier ga ik weer zitten en sluit mijn ogen. Boven mijn kruin zie ik een soort van kokervorm ontstaan, een opening waarin of waaruit heel veel licht komt, de verbinding tussen mij en de bron. Het is een rechte verbinding, geen spiraal dit keer. En terwijl ik die opening zo bekijk van een afstandje, mij daar zo zie zitten, zie ik mezelf steeds lichter worden. Er komt rust en stilte. Alles om me heen verdwijnt nu. Dit was de bestemming, hier mag ik zijn. De paarse ring komt langzaam om mij heen, maar verdwijnt weer en alle ringen verdwijnen, het word een geheel van wit licht om mij heen, over mij heen en van binnen uit straalt het alle kanten op. Ik zie mezelf dan zweven boven die bergtop, stralend naar alle kanten.

Dan is het klaar en gebeurt er helemaal niets meer. IK BEN.

Als ik weer een beetje terugkeer vraag ik aan Hermes of dit een meditatie is die ik mag doen, al vind ik hem zelf ook heel geschikt voor jonge mensen of kinderen. Hij is voor iedereen zegt Hermes. Je mag hem aan een ieder die dat wil doorgeven en samen met anderen doen. Ik dank Hermes voor deze mooie meditatie. Ik voel dat het nu klaar is, de reis is ten einde, mijn ziel trekt niet meer. Het was fijn om dit te leren. Dank jullie wel lieve gidsen J

Geen opmerkingen:

Een reactie posten