2011-09-09

Divinatie

Divinatie, is eigenlijk een moeilijk woord voor kaarten trekken of leggen voor anderen met de bedoeling dat er wat hulp, steun of advies word gegeven vanuit de bovenwereld. Als medium kun je dat doen voor anderen of voor jezelf. Ik doe het zelden voor mezelf, omdat ik toch nooit vertrouw dat ze mij de juiste weg wijzen, simpel omdat ze vinden dat ik het zelf uit moet zoeken. Maar voor anderen gebruik ik het vaak en graag. Het is een tastbare manier om informatie te krijgen en door te geven.

Het mooie is dat de kaart altijd klopt. Ik blijf me daar over verbazen. Hoe moeilijk de situatie of de vraag ook is, en soms zelfs zonder dat er een vraag wordt gesteld, de kaart of kaarten die iemand ontvangen mag hebben altijd betrekking op wat er speelt. En ook al is dat soms in eerste instantie niet duidelijk bij de ontvanger, later komen ze toch altijd terug met "je had toch gelijk". Nou had ik geen gelijk, maar de gids die mij dan begeleidde vind ik altijd, ik geef enkel maar door.

Eigenlijk is het principe van kaarten leggen dus wel heel betrouwbaar en vaak ook heel mooi om te ontvangen. Ik werk zelf ook wel met kaarten en het meest tot nu toe met de opgestegen meester, een kaartenset van Doreen Virtue. Ik heb ook onlangs de nieuwe set Lenordman kaarten gekocht en vind die ook heel mooi wel en handig. Al heeeeeeel erg lang heb ik ook een echte Tarot set, maar die blijf ik lastig vinden omdat er zo veel kaarten zijn, met zo veel mogelijke betekenissen, al leer ik ze steeds beter toe te passen ik vind ze soms nog steeds onduidelijk en daardoor ook moeilijk uit te leggen aan de ontvanger.

Maar ook hier geld, welke set je ook gebruikt als medium, het is altijd goed, kies een set waar je mee kunt werken, waar je een fijn gevoel bij hebt en je kunt jezelf of anderen richting geven ermee. Nooit kun je de keuze voor de ander maken, maar altijd kun je hem richtingen of opties geven. En dat maakt het werk wel heel mooi en bijzonder.


Deze kaart is uit de Inner Child Cards set van Ischa Lerner, deze set vind ik ook heel erg mooi, maar staat nog op mijn verlanglijstje, want hij is best prijzig wel :) Vooral voor kinderen is deze geweldig, al de sprookjesachtige taferelen die je zo makkelijk aan kinderen uit kunt leggen.

Je kunt een gratis kaart trekken van deze serie bij Steve Rother op de site op dit adres:
http://www.lightworker.com/inspire/pickcard1.php?deckID=1

Natuurlijk kun je mij ook benaderen voor een legging, is dan wel wat uitgebreider en met wat meer uitleg natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten