2011-08-14

Schilderij uit de oude doos

Dit schilderij heb ik gemaakt in 1987, toen ik dus pas 18 was ;) Ik heb het al die tijd bewaard en heel lang heeft het ook in huis op een mooie plek gehangen. Tot een aantal jaar geleden, toen het spontaan met lijst en al van de muur viel. Dat soort dingen gebeuren niet voor niets, dan is het dus tijd voor een nieuwe fase.
Toen ik dit schilderij maakte, was ik me niet bewust van mijn eigen spirituele talenten, maar had het wel mijn enorme interesse. Ik was toen heel veel met schilderen en creëren bezig, maar wat ik echt wilde wist ik verder niet. Niet alles wat ik wilde lukte en ik voelde me niet altijd lekker in mijn velletje. Dit schilderij maakt dit voor mij ook wel duidelijk, het gevoel was dat van een bedreigde schoonheid. Het gele gedeelte is als een soort van beeldje of een mooie vaas, die door de pijlen wordt bedreigd. Ik had geen idee waar die pijlen vandaan kwamen.
De tafel waarop het gele ding staat zweeft, en is niet goed gegrond, net als ik, alleen besef ik dat nu pas. Op de achtergrond de piramides... wat een hint ;) Ikzelf vind het een prachtig schilderij, ook omdat dit het eerste echt vrije werkje van mij was.
Als jij nog dingen er in ziet, schroom niet en deel het mede, ik heb al verschillende interpretaties gehoord over dit werk van mij en vind het altijd leuk om de ideeën van anderen te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten