2011-08-22

brugpiepertje......

Vandaag was het zover, onze middelste ging vandaag starten op de middelbare school. Al een aantal weken geleden was er overleg gepleegd met een klasgenoot uit groep 8 die naar de zelfde school zou gaan; we gaan samen, zei zoonlief. Ik vroeg; hoe laat heb je afgesproken? Hij: oh dat zijn we vergeten om een tijd af te spreken. Oké, dacht ik... eens kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen. Gisteren avond, ik vraag aan zoonlief: en hoe laat hebben jullie ook al weer afgesproken? Hij: oh hebben we nog niet gedaan... Ik daarna: moet je dat niet doen dan? Hij: ja is wel makkelijk he... oké, hoe laat moeten we eigenlijk op school zijn? Ik: om half twaalf (veel te laat naar mijn idee, maar goed, dat mag je als moeder niet vinden). Hij: oh en hoe laat moet ik dan weg? Ik: nou reken maar uit, je moet een half uurtje fietsen en daar heb je nog wat tijd nodig om je fiets te parkeren en naar de juiste ruimte in school te lopen... en je moet X nog ophalen. Hij: oh ja, dus 10 voor 11 moet ik dan wel weg. Ik: ja. Hij: dan ga ik X maar bellen nu. Vanochtend, kwart voor negen. X belt op. Hoe laat hebben we ook al weer afgesproken? Kwart voor elf. Oké, tot dan. Later op de ochtend, 10 uur. Ik: heb je al je spullen al klaar? Hij: ja hoor, alles zit in mijn tas, ik hoef niets mee te nemen alleen die ene brief. Ik: Oké.... En je mobiele telefoon, is die opgeladen? Hij: oh nee... doe ik nog even snel. Weer iets later, half elf. Ik: het is al bijna tijd he, let je erop? (hij zat namelijk een spelletje te spelen achter zijn pc en ik weeeeetttt dat hij dan absoluut de tijd niet in de gaten houdt!) Hij: Ja mam, ik let erop! Kwart voor elf... Ik: Had jij niet afgesproken om kwart voor elf bij X??? Hij: shit!!! Hij rent van de trap, en komt er achter dat hij niets in zijn tas heeft gedaan voor in de pauze. Dus snel nog een koek en een pakje drinken in de tas gestopt. Bijna gaat hij de garage uit, als ik zeg: en je telefoon? Hij: Oh jaaa shit, heb ik die nodig dan? Ik: je weet maar nooit wat er onderweg gebeurt! En je hebt hem toch opgeladen? Hij: Ja, ik pak hem nog even. Hij racet weer omhoog en omlaag. Ik gooi de garage voor hem open en hij vertrekt met zijn fiets richting X. Het is intussen 10 voor 11... Twee uur komt ie weer thuis, totaal relaxed. Het was leuk wel, nieuwe laptop is ook veilig mee terug gekomen en een lesrooster. Er word met geen woord gesproken over zijn late vertrek, hij was tenslotte op tijd op school. Morgen de tweede dag. Ik: Pak je vast je spullen in voor morgenochtend????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten