2013-05-12

Moestuin hektiek!!!!

Ja ja, het is zover, de kou is voorbij (de ergste dan) en er kan gezaaid en uitgeplant worden op de moestuin! Dusssss ben ik vrijwel iedere dag nu op de tuin, inmiddels "ons landje" genaamd. En daar doe ik vooral aan watersjouwen, letterlijk! Ik zeul het water in de gieter van sloot tot plantje want God wat was het droog. Niemand anders in de straat die zo blij was met de regen vandaag.

En dan zie je het ineens, de tuin is groot. Ik bedoel niet zomaar groot, maar HEEL HEEL HEEL groot! Zoiets van een ring die op een bed ligt, of nee, misschien een oorbel, zo kun je een enkele zaailing vergelijken op het landje. Je zet een plantje in de grond en je ziet opeens dat er nog wel meer dan 100000000000000000 bij kunnen. Dat is even schrikken! Want ook opeens valt je op dat jouw landje toch nog wel erg kaal is vergeleken met dat van de buren. Wat moet ik er allemaal nog op zettten?

En dan ging er een belletje rinkelen. Moederdag...

En dus gevraagd: Poot aardappelen, poot uien, voorgetrokken (ja in de kas voorgezaaid en alvast een stukje gegroeide) plantje van bloemkool en sla en broccoli. En natuurlijk mijn eigen zaaigoed van binnen naar buiten gebracht in de hoop dat het de nog koude nachten overleven kan. En ook wensen dat de eenden voorbij mijn landje lopen.

Al op vrijdag kwam manlief aan met de plantjes en gaf ze toch maar alvast, dan kon ik ze in de tuin zetten nu het mooi weer was, en ze anders in de auto toch maar slap zouden worden. Kon ik gelijk ook de aardappelen uitzetten in de grond op het daarvoor bestemde stukje grond. Dus vrijdag hebben we heel wat uitgezet en geplant, de kids en ik.

Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Er moet nog steeds een stuk gespit worden, een tuinhuisje moet er nog komen, met een watertank zodat ik ook in droge tijden nog wat water heb. PVC buizen om de netten omhoog te houden tegen de vogels en andere schurken die mijn plantjes op willen eten.

En dan komt het nog.... zaaaaien! Ik heb nog zoveel zaadjes om te zaaien! En eindelijk is het bijna ijsheiligen, en kan ik daar ook mee beginnen in de volle grond. En dat vind ik leuk!!!

Intussen is de rabarber een grote plant met heerlijke stengels geworden en komen de meest zalige asperges de grond uit. Het is dus nu al heerlijk eten van het landje! Dat smaakt naar meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten