2013-05-27

Doelgericht bezig...

Het is nu ongeveer een maand dat ik bij de voedingsconsulente ben geweest en het roer heb omgegooid wat betreft mijn eetgedrag. Het heeft veel impact op verschillende vlakken, maar ik heb een sterke doelbewustheid hierin, die mij helpt en sterk houdt. Er is veel gebeurd intussen...

Allereerst is er in mijn lichaam een soort van rust gekomen, het hoeft niet meer te graaien als er eten op tafel staat, het zoekt niet meer in koel- of kast en het eet rustig als het eten er weer is. Er is regelmaat gekomen en rust in mijn buik. Ik herinner me van een jaar of 9 geleden hoe dit toen ook voelde, eigenlijk heel prettig! Het voelt als een overwinning op de hongerreacties en vreetbuien die ik zo vaak had.

Het geheim? Vaker eten in kleinere maaltijden, vast patroon en vaste porties. Gemak dient de mens zou ik bijna zeggen. Ik ben er erg blij mee, al heb ik soms wel moeite om me aan mijn schema te houden, ik wil het nog wel eens vergeten, en dan gaat het mis! Ik heb echt die vaste tussendoortjes nodig om in de verbrandingsmodus en kalme staat van buik-zijn te blijven. Hoe bijzonder is dat toch bij een menselijk lichaam. Net als een kacheltje dat de hele tijd stevig moet branden, moet het ook gevoed worden!

De effecten tot nu toe? Een paar kilootjes ja, het begin is er. Maar nog belangrijker is het volgende, meer energie!!! Ik ben actiever en veel minder moe. Waar ik voorheen al rond de middag moe werd, heb ik nu energie om heel wat langer door te gaan. Ook tijdens het sporten is het opmerkzaam. In de sessie met de personal trainer werd tijdens het roeien duidelijk dat ik echt meer kon, sneller was ik bij het gestelde doel van 500 meter. Zo snel was ik tot dan toe nog niet geweest! Is dat niet geweldig?

En dan nog iets, ik ben eindelijk van mijn cola-light verslaving af. Ik had er al geen goed gevoel meer bij en nu heb ik de knop dan eindelijk om, ik heb al vijf weken geen cola meer gedronken. Dit heeft me werkelijk het meeste moeite gekost, zo'n regelmaat erin zat en die te moeten doorbreken. Zie het als roken en je weet hoe moeilijk dit kan zijn. Maar ik kon het en ik heb het gedaan. Als ik nu een slokje proef, ga ik bijna over mijn nek! (Heb dat dus 1 keer gedaan en daarna niet meer )

Dat ik al een paar van mijn kilovriendinnetjes vaarwel heb gezegd is helaas nog niet zichtbaar... de broeken zitten nog niet echt wijder, al kan ik wel weer een broek aan die ik al een tijdje niet meer paste. Tja, dat is het nadeel van stretchspijkerbroeken, die rekken ook mee terug! En laten we eerlijk zijn, je moet toch zeker wel 10 kilo afvallen wil je een maatje kleiner kunnen passen.

Jullie voelen het al in mijn tekst, tot nu toe gaat het goed, en ben ik tevreden met de resultaten (en dat is zachtjes gezegd).
 
Diana in de wolken, doelbewustheid!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten