2012-11-01

NaNoWriMo

Mijn vriendinnetje Emmy is er al een paar jaar mee bezig en neemt ieder jaar deel aan het event NaNoWriMo. Een groep enthousiaste jonge schrijvers en schrijfsters die in de maand november iedere dag schrijven met als doel om aan het einde van de maand een boekwerk te hebben geschreven van 50000 woorden. Wat goed is voor zo'n 175 bladzijden leesvoer.

Grappig is dat ik al tijden met een hele boel verhalen in mijn leven rondloop die ik naar aanleiding van de zielsreizen die ik veel heb gemaakt bij elkaar heb verzameld. Ervaringen, lessen, soms sprookjes achtige gebeurtenissen. Al deze verhalen samen zouden best eens een heel mooi sprookjesboek voor grote en kleine mensen kunnen worden. De symbolische en feeërieke gebeurtenissen scheppen vaak een prachtig beeld van de andere zijde en van de lessen die wij hier in ons dagelijkse bestaan mee kunnen nemen. Zou het ook iets voor mij zijn dan om zo eens deel te nemen aan deze wedstrijd?

Feit is dat ik veel en makkelijk schrijf, alleen neem ik er niet altijd de tijd voor, je hebt nu eenmaal te maken met het "gewone" leven van alledag, waarin je huishouden, sport, kinderen en gewoon werk ook nog gedaan mogen worden. En toch kriebelt het, dus voor deze keer heb ik besloten om ook mee te doen. Op de valreep, want vandaag begint de wedstrijd!!!

Ik heb me dus zojuist getracht in te schrijven en ga iedere avond op zeker een stuk schrijven. Ook mooi om nog weer eens al die verhalen die ik bewaard heb op mijn pc eens door te nemen en de mooiste te bundelen en uitvoerig te vertellen. Het wordt een feest voor mij om al dat moois terug te voelen en te herinneren, en ik hoop dat het boekje straks ook een feest wordt. Wel even wennen om met een doel te schrijven nu, want meestal schreef ik hier zo maar iets wat in mij opkwam ;) De godinnen reeks zal ik ook nog wel proberen voort te zetten, en anders is december alweer snel aan de beurt niet waar?

Wish me luck! En ik zal jullie mee laten lezen als het klaar is ;)

Cialara.












Oh ja, wil je zelf deelnemen? Hier zijn nog wat interessante linkjes:

Emmy's blog (de veroorzaker van dit al)
 http://zonenmaan.blogspot.nl/2012/11/nanowrimo-2012.html

En natuurlijk de site van NaNoWriMo:
http://www.nanowrimo.org/en


Geen opmerkingen:

Een reactie posten