2012-11-27

Schrijfmaand November

Zoals jullie allemaal al hebben kunnen lezen heb ik ook een poging gedaan om mee te doen aan NaNoWriMo, ofwel de (inter)nationale schrijfmaand. Het doel hiervan is om jezelf te oefenen in het dagelijks schrijven, zodat je uiteindelijk een boek zou kunnen schrijven van ongeveer 50.000 woorden ofwel ongeveer 100 bladzijden.

Ik heb nog nooit aan zoiets meegedaan en had heel veel verhalen liggen van mijn zielsreizen van de afgelopen jaren, waar ik eens een mooi geheel van wilde maken. Het zijn er zo enorm veel! Wel meer dan 100 reizen die ik heb gemaakt en waarin van alles is gebeurd en die mij veel hebben geleerd. Een uitdaging dus om die eens in een boek te verwerken.

Ik begon vol goede moed en tot nu toe ben ik steeds aardig bijgebleven met mijn schrijfwerk. Ik zit nu rond de 45.000 met nog een paar dagen te gaan. Ik ga die 50.000 woorden dus makkelijk halen. Het probleem is alleen... het is nog lang niet af!!! En wanneer is het dan wel af? Ik denk dat ik nu pas op de helft ben van de verhalen die ik wil vertellen, dus ik zal naar de 100.000 moeten. Pfjoe, dat is niet mis zul je denken. En mijn vraag erbij is, is dat wel handig, gaat iemand dat ooit wel lezen, is er wel een verband in? Is het leesbaar en interessant? Het is tenslotte mijn verhaal, mijn reizen, een bijna autobiografisch boek, wie o wie zal daar interesse in hebben om te lezen?

Het maakt niet uit bedacht ik me halverwege. Het is mijn verhaal, mijn belevenissen, mijn herinneringen zijn erin verwerkt. Want naast de reizen gaat het deels ook over mijn gewone leven en de gebeurtenissen die rond de reizen speelden, die vaak ook de reden waren om een bepaalde reis te maken naar vorige levens. En dus heb ik besloten om dan maar door te schrijven na deze maand, want alleen november is niet genoeg.

Ik heb verder nog geen idee wat ik met mijn schrijfsel ga doen. Ik heb gehoord dat ik het stuk aan een of andere commissie van de organisatie kan voorleggen om er vervolgens een soort van bewijs van winnaar te krijgen, de winnaar ben je als je de 50.000 woorden haalt. Voor mij is dat niet echt nodig, daar doe ik het niet voor, maar leuk is het natuurlijk wel ;) Het is toch een stukje zelf erkenning tenslotte, je mag er blij mee zijn als je het doorzettingsvermogen hebt getoond om het stuk af te maken, om dat te doen wat je hebt gezegd dat je wilde doen. En dus zal ik best heel blij zijn met de eindstreep van die 50 K!

Als iemand er ooit eens zin in heeft om mijn schrijfsel te lezen, vraag het gerust, ik laat het je graag zien en ben stiekem natuurlijk ook best benieuwd wat jij ervan zult vinden.

Nog maar een paar dagen dus, en dan is november schrijfmaand ten einde. Ik hoop dat iedereen die mee heeft gedaan er zijn voordeel mee heeft gedaan. Of je het nu wel of niet kon volhouden, het blijft een hele uitdaging!


2 opmerkingen:

  1. Er is geen echte commisie hoor :) Als je klaar bent, moet je via de site je verhaal in een bepaald venster plakken en dan rekenen ze uit of het inderdaad 50000 woorden zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het hele schrijfsel? :P nou dan hebben ze wat te lezen die mensen :D hi hi hi

    BeantwoordenVerwijderen