2011-10-02

De vraag van vandaag:

Denk je regelmatig na over jezelf of houd je een dagboek bij?

Covey: Veel van ons zijn meer bezig met ons imago dan met onszelf, daarom zouden we meer moeten reflecteren, bijvoorbeeld door een dagboek bij te houden of door regelmatig tijd te nemen om na te denken.

Grappig dat deze kaart vandaag naar voren kwam om hier te plaatsen. Ik heb nogal wat kaartjes en vroeg aan de gidsen om er eentje uit te kiezen om hier te plaatsen. Wel grappig want een blog is feitelijk ook een soort van dagboek, ook al is het openbaar. En er zijn heel wat mensen die hier op een blog de dingen op schrijven waar ze mee stoeien, mee worstelen of die ze mateloos interessant vinden.

Maar er zijn natuurlijk net zo goed mensen die een blog gebruiken om zichzelf naar buiten toe te profileren. Misschien om hun imago op te poetsen of om gehoord of gelezen te worden.

Voor mijzelf, ik denk dat het beiden is. Toegegeven, ik vind het heel leuk als mensen mijn stukje willen lezen. Ook al zijn het er maar twee of drie. Aan de andere kant, ik schrijf ook gewoon omdat ik het leuk vind, om mijn gedachten aan het net toe te vertrouwen, om misschien anderen te inspireren of tot reflecteren aan te zetten.

Eigenlijk dus wel een hele leuke vraag om vandaag eens mee te beginnen. En ja, ik denk echt wel regelmatig na over mezelf. Of het geen ik doe het juiste is, of ik wel goed bezig ben, of ik niet meer dit of dat zou kunnen doen.... echt een dagboek heb ik niet meer, wel een mooi boek om speciale gedachten in op te schrijven, je moet het toch ergens kwijt.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten