2011-10-28

Chaotisch vergeetachtig netjes

In principe hou ik heel erg van orde
regelmaat en vaste plekken
voor alles in huis
zo kan ik alles weer terugvinden
en heb ik geen last van mijn
chaotische brein

Met kinderen werkt dat al net zo
voor alles een vaste plek
en hopen dat zij dat ook zien
en je meehelpen
om alles weer netjes
op de plek van herkomst
terug te leggen

Tijdens de vakantie is dat lastig
errug lastig, want niets
heeft een eigen plek!
Voor alles moet tijdelijk
een plek georganiseerd worden
en onthouden.

Zo was de bril van mijn dochter
het item van deze vakantie
ze droeg hem netjes
en 's nachts op het tafeltje
naast het bed

Maar..... er gebeurde iets
dochterlief had zere ogen van de zon
en wilde even zonder bril
om uit te huilen.
Bril werd even in jaszak gestopt
en later weer terug gegeven.

Daarna ging dochter lief
op de foto en wilde deze keer
zonder bril!
Dus bril ging weer ergens
en kwam later weer terug.

We stapten in de auto terug naar huis
het was laat
en dus geen bril meer op
want ze wilde slapen
of had ze de bril niet meer op?

Wanneer had ik die bril
nou voor het laatst gezien?
Was het in het hotel,
was het in de auto,
was het in de stad?

Thuis na de vakantie
hebben we alle koffers
en tassen geleegd en uitgeplozen
niets.

Zou ze hem nog thuis hebben gedragen?
Onder de banken werd gezocht
onder de tafels en onder het bed
niets.

Het hotel werd gebeld
Did you find my daughters glasses?
Not!

Zucht.....

Drie dagen later
ik heb iets nodig uit mijn tasje
ik zoek een pen in het voorvakje
en wat vind ik?

De Bril!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten