2011-10-11

Bollen en ballen

Tijdens zielenreizen of trance-reizen of meditaties, als we beelden doorkrijgen van onze gidsen, dan zitten daar heel vaak symbolen in. Symbolen die ons iets willen vertellen. Ik wil de komende dagen een paar van deze symbolen die ik zelf vaak kreeg eens per stuk bekijken, want ze zijn zo ontzettend leuk en vol van liefde ook wel.
Een van de eerste symbolen die ik kreeg, was het ontvangen van een lichtbol of een gouden bol. Kortom een bol dus die straalde en die ik in ontvangst mocht nemen.

In het begin waren het gouden ballen, maar later werden ze steeds lichter en soms zo helder als glas en met allerlei regenboog kleuren erin alsof je een zeepbal ziet maar dan een solide, eentje die niet uit elkaar spat.

Het grappige is dat ik eigenlijk tot nu toe nooit heb uitgeplozen waarom we die ballen ontvingen, of waar ze voor dienden. Laat staan dat ik de symboliek ervan begreep. En daar wil ik nu wel verandering in brengen. Want ik ga eens fijn voor mezelf bedenken wat het kan betekenen.

Een bal, staat voor mij voor eenheid, en het goddelijke. Goud staat voor puur, waardevol. Helder doorzichtig of licht, dat staat voor zuiverheid, maar ook openheid. En regenboogkleuren, staat voor de veelheid vanuit de eenheid, ofwel, alle kleuren komen voort uit het ene licht, uit de eenheid, wel mooi in combinatie met mijn idee waar de bal voor staat.

Nu de vraag waarom geven ze ons die beelden, waarom geven ze ons zo'n bal in handen? Misschien om ons te laten zien dat ze ons waarderen? Willen ze laten zien dat we op weg zijn op het juiste pad? Misschien om ons er van te overtuigen dat we goed bezig zijn, dat het zuiver is, of dat ze blij zijn met onze ontvankelijkheid van de boodschappen van de andere kant?

Tot voor kort ontvingen we gewoon een bal. Maar de laatste tijd doen we er ook iets mee. Op een van de reizen werd ons getoond dat we ze konden laten bewegen, zonder ze aan te raken. En zolang we ons er op concentreerden lukte dat ook! Dus de bal is er niet alleen om te ontvangen als kado, als gift, het wil ons ook iets leren. De eenheid van het al, geeft ons een speelbal, en laat ons zien dat onze gedachten krachtig zijn, dat we daarmee werken en dingen voor elkaar kunnen krijgen.

De laatste zielenreis ontving ik een kristallen bol, in facetten geslepen, dus niet helemaal rond gepolijst. Vreemd was dat ik hem ergens naar toe moest brengen om hem vervolgens ergens te plaatsen in een prachtige plaats. Dus we brengen de eenheid en de kracht ervan ook naar andere plaatsen die voor ons van belang zijn.

Het begint me alweer te duizelen nu... Zoveel wat ze met de ballen en bollen van licht, goud en regenboog of kristal kunnen bedoelen. En misschien heeft iedere bal of bol wel zijn eigen specifieke betekenis :) maar één ding staat voor mij wel vast:

Ze zijn werkelijk prachtig, iedere bol die je ontvangt of waar je iets mee mag doen is geweldig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten