2011-11-15

Spiralen / Spirals

Ik teken graag en ik teken al vanaf dat ik heel klein was. Altijd vond ik het geweldig om met een potlood en een papiertje dingen te tekenen. Wat natuurlijk begon met dingen als een huisje een mensje en een boompje, werd steeds uitgebreider en groter en herkenbaarder.

Op een gegeven moment ging ik ook krabbelen als ik aan de telefoon was. En meestal waren dat spiralen, krullen en hartjes. Het meest interessant vond ik echter wel de spiralen. Ik tekende ze graag en overal. Als versiering, als accent, als einde van een lijn. Om mij heen zie ik ook altijd veel spiralen. In schelpen, in varens, in draaikolken in het water, in bloemenharten, overal zijn ze.

Toen ik rond mijn 30e een keer in Ierland was en naar Newgrange ging, kwam ik in aanraking met de triskel, een symbool met 3 spiralen. Ik was er weg van, vond het prachtig, maar waarom? Wat is er zo boeiend aan een spiraal? Wat is er dan nog boeiender aan een teken met 3 spiralen? Ik had geen idee.

Tot ik twee jaar geleden begon met zielenreizen en er weer zoveel zag. Ik kwam ze overal tegen de spiraal als teken. En altijd lag er eentje ergens weer op mij te wachten. Het symbool zag ik niet alleen, ik werd ook vaak op die manier naar boven gehaald door mijn gidsen, dat voelde alsof ik langzaam al spiralend naar hogere dimensies werd meegenomen. En nu teken ik ze weer, veel en vaak. Vooral als ik automatisch teken, komen ze veel en veelvuldig naar voren.

Nu weet ik dat er geen vaste betekenis is, slechts de betekenis die het voor jou heeft in een bepaalde situatie. Voor mij staat de spiraal vooral voor groei en activiteit, verbinding ook met de cosmos. Een cosmos vanwaaruit er veel activiteit is en die de groei op zielsniveau bevorderd. Chakra's die een spiraal vertonen zijn prachtig om te zien, ze werken hard en zijn dynamisch, maar kunnen ook te hard werken en overheersen. Het kan zo veel betekenen, en dat is juist het mooi aan de spiraal, het betekent Aktie!


I draw and I liked drawing since I was very young. It always felt great to be with a pencil and paper to draw things. Which of course started with things like drawing a house a man and a tree when I was a child, and it was extended to more recognizable drawing later on.

At one point I started scribbling when I was on the phone. And usually these were spirals, swirls and hearts. Most interesting, however, I found the spirals. I drew them almost everywhere. As decoration, as an accent or at the end of a line. I always see a lot of spirals around me. In shells, in ferns, whirlpools in the water, in the hearts of flowers, wherever they are.

When I was about 30 years old we went to Ireland and visited the ancient site of Newgrange. There I came in contact with the Triskel, the symbol of three spirals. I loved it, really loved it, but why? What's so exciting about a spiral? What's so special about a sign with three spirals? I had no idea.

Until two years ago, I started soultraveling and saw so much spirals again. I found them everywhere as a symbol. And always there was one waiting for me where ever we went in the dimensions. I saw not only the symbol, I have often been taken upwards that way by my guides, it felt like I was slowly spiraling to higher dimensions. And now I draw them again, much and often. Especially when I automatically drawing, they come forward a lot and often.

Now I know that there is no fixed meaning, but the significance it has for you in a given situation. For me, the spiral is  connected to growth and activity from the cosmos. A cosmos from which much activity and growth comes on a soul level. Chakras that are drawn like spirals are wonderful to see, they work hard and are dynamic. It can mean so much, and that's the good thing about the spiral, it means : Action!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten