2013-10-23

Pepernoten

Wat een gedoe allemaal zeg, ben je net lekker veel afgevallen, kilootjes kwijt, komt eerst die zomervakantie, en redt je het nog net. Maar nu... de pepernoten, de chocolade, de speculaas....

 
En ja, eerlijk gezegd, ik ben hier dus gek op! Hoe nu weer verder, met die lange donker wordende dagen, waarin je toch vaak zo hunkert naar zoetigheid. Al was het maar omdat je de zon zo mist en de warmte van buiten, je wil je dan van binnen ook warm voelen, met zo'n lekker chocolaatje in je mond niet waar?
 
Jullie voelen het al aankomen, dit is voor mij een lastige periode altijd. Al jaren lang, kom ik flink aan in deze maanden en nu ik mij erop toe heb gelegd om juist af te vallen en naar een gezond gewicht te streven is het een uitdaging om mijn patroon vast te houden. Wat, ik zeg het eerlijk, de afgelopen weken niet is gelukt! Shame on me, daar gaat mijn zelfmeesterschap dacht ik. Maar hé, ik ben een mens, ik ben veerkrachtig, ik kan weer teruggaan naar mijn patroon als ik dat wil. En ik wil dat ook, dus, al weer een paar dagen goed bezig.
 
Ik ga dus maar naar buiten, zo veel als kan. Naar mijn moestuin, naar de sportschool, fietsen om boodschappen te doen, in de tuin rommelen, van alles om maar buiten te zijn, en zoveel mogelijk zonlicht pakken als ik kan. Want ja, dat helpt ja! En intussen (en dat is voor mij het moeilijkste) op tijd eten!
 
Als jij dat ook wil, doe het dan gewoon, want jij bent het waard om voor te vechten, jij bent het waard om mooi en gelukkig te zijn met je lichaam. Net als ik.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten