2013-10-04

Contact met dieren

Je hoort het zo vaak van anderen, dat mensen contact hebben met dieren en kunnen voelen hoe het met ze is en met hen communiceren. Ik vond het altijd mooi om te lezen of te horen van anderen, maar dacht er nooit over na verder of ik dat ook kon. Ik hou van dieren, maar ik ben iemand die geen dieren in huis wil, vooral vanwege mijn allergieën. Toch kan ik ze aanhalen en ze knuffelen en van ze genieten bij momenten.

Zo ook toen ik afgelopen week bij iemand was met een prachtige mooie hond. Normaal gesproken komt hij even bij me snuffelen en laat me verder links liggen. Deze keer was het anders. Ik had hem al een tijdje niet gezien, maar nu kwam hij bij me en bleef naar me toe komen. Ik haal hem altijd aan, dus dat was niet iets bijzonders voor hem of voor mij, maar deze keer kwam hij met zijn speeltje naar me toe en even later bleef hij bij me terwijl ik hem aanhaalde. Hij hief zijn poot op en zo vraag ik plots aan zijn baasje of hij soms last had van zijn pootje, want overduidelijk liet hij me dat zien en weten. En ja inderdaad hij had al een tijdje last van een van zijn kussentjes onder zijn pootjes. Ik voelde de Reiki al stromen via mijn handen nog voor ze me het antwoord gaf en het lieve dier ging aan mijn voeten liggen met zijn pootje omhoog. Het was voor mij een plotseling besef dat hij mij zelf had verteld dat hij daar last had en dat hij wel wat Reiki kon gebruiken. Hoe mooi hoe dieren dit zelf aanvoelen en er om durven vragen, zonder dat iemand dat verder door heeft. En hoe geweldig dat ik hem dat mocht geven, het maakt je zo dankbaar.

Hij heeft werkelijk ruim 10 minuten aan mijn voeten gelegen in totale overgave, zijn buik omhoog en zijn pootje in mijn hand, en allebei hebben we ervan genoten ;)

 
Fijne dierendag allemaal <3 p=""> 

1 opmerking:

  1. Wat een mooie ervaring en wat leuk om te lezen dat meer mensen dit hebben.

    BeantwoordenVerwijderen