2012-08-28

Moestuinieren...

Moestuin... zoals jullie weten heb ik op mijn balkon een flinke moestuin aangelegd, maar om eerlijk te zijn, makkelijk is het niet :) Ik heb ten eerste totaal geen ervaring!!! En dan groeit er iets helemaal uit zijn fasol en heb ik geen ideeeee wat ik er mee moet hahaha :)

Zo groeit nu de broccoli wel goed, maar heb ik geen idee hoe lang ik moet wachten met oogsten, en kan het zomaar zijn dat ik ofwel veel te vroeg oogst, of dat ik te lang wacht en alle smaak en kracht eraf is.

Bovendien, is het niet eenvoudig om de bakken op het balkon voldoende in balans te houden. Ze missen duidelijk het contact met de directe aarde, en ik heb nog geen manier gevonden om ze op de juiste manier te kunnen voeden.

Nu heb ik me opgegeven bij de plaatselijke moestuin vereniging, om daar zelf een moestuin te huren, OF om iemand te helpen die het werk in de moestuin te veel of te zwaar wordt. Bijkomend voordeel voor mij zou zijn, dat zo iemand veel ervaring heeft en mij heel veel kan leren wel :) Dus ik heb me opgegeven, en kreeg vandaag antwoord, dat er inderdaad een tijdje geleden een oudere dame een verzoek heeft ingediend of iemand haar wilde helpen met haar tuin....

Ben heeel benieuwd wat voor soort mevrouw het is, en of we leuk samen kunnen werken. Spannend!! Het werkt alle kanten goed uit waarschijnlijk. Ik kan iemand helpen met haar tuin, ik leer er heel veel van, zij vind het vast wel leuk als ik af en toe mijn kleine meisje meeneem, en we hebben zo samen een leuke oogst ;)

Dit wens ik en hoop ik natuurlijk, laat maar zien wat er gebeurd nu...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten