2013-01-23

Pendels maken

 
 
 
Een tijdje geleden had ik ergens een paar mooie kristallen op de kop getikt, maar had ik nog niet echt een idee waar ik die voor zou gaan gebruiken. Tot ergens vorige week ik ineens het idee kreeg (van mij zelf of van mijn gids, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen) dat ik er wel hele mooi pendels van zou kunnen maken.
 
Het enige probleem is, dat ik die prachtige kristallen die zo gaaf en helder zijn, niet wil beschadigen. Dus geen gaatje boren en ook geen lijm gebruiken. Dat zou toch zonde van de energie van de kristallen zijn!
 
In mijn gedachten met van alles bezig geweest. Met koord, met zilverdraad, met borduurdraad, noem het maar op. Best nog ingewikkeld, want je moet toch zorgen dat het stevig vastzit, wil je het geheel echt als een pendel kunnen gebruiken. Ze gaan namelijk nogal tekeer als je ermee werkt.
 
Uiteindelijk heb ik nu een mooi zilverkleurig draad gebruikt met knijpkralen. Een mooi accent vind ik de boeddha hangertjes, die in dit geval voor een prachtig houvast zorgen. Ik vind ze al erg leuk geworden de eerste twee die ik heb gemaakt. Er mogen er nog wel meer volgen. Ik ga nog wel een exemplaar met leerdraad maken, want ook dat vind ik bijzonder mooi.
 
Wordt vervolgd dus!!! Ze zullen uiteindelijk in de webwinkel terecht komen, over de prijzen moet ik nog wel nadenken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten