2012-12-04

Amaterasu

Een tijdje geleden alweer heb ik hier een klein stukje geschreven over de godin Amaterasu die de moeder godin van Japan is. In de tussentijd ben ik toen gaan schrijven aan mijn schrijfsel voor de Nanowrimo contest en is mijn tekening van Amaterasu een beetje blijven liggen. Maar wat in het vat zit verzuurd niet, en dus heb ik vandaag de tekening aangevuld met aquarel, en natuurlijk wil ik het resultaat dan ook delen met jullie.

Het is intussen al een leuke reeks godinnen aan het worden en ik zal ook zeker hiermee doorgaan, ben al benieuwd welke dame de volgende zal zijn!

Ik vond Amaterasu wel een lastige dame, omdat ze zo bekend is, en er dus al heel veel tekeningen en schilderijen van haar zijn, dat bepaald toch al snel je eigen fantasie en maakt het lastig om daar nog iets bijzonders van te maken. Daarnaast had ze zoveel symbolen en requisieten dat het moeilijk was om daar een keuze uit te maken. Maar voila, het is gemaakt en ik deel de tekening hier met jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten