2013-04-28

Rood

Jezelf ontwikkelen, groeien, dingen ingaan of los laten en verder gaan. Het hoort er allemaal bij, wat je ook doet. Was je in het begin van iets nieuws nog een beetje nerveus, onhandig of wilde je te snel van stapel lopen, allengs je meer ervaringen vergaart gaat het makkelijker en wordt je rustiger en kalmer. Zo ook bij mij, niets menselijks is mij vreemd tenslotte. Betekent dat dan dat je ook echt rustiger wordt in het hele leven?

Euh... nou nee, niet ik. Ik heb nog altijd de neiging om me ergens vol in te storten en dan tot een conclusie te komen. Ofwel is het geweldig en wordt het een deel van mijn leven, ofwel het is helemaal niets, kan ik het niet aan of gaat het vervelen. Noem het enthousiasme, noem het impulsief zijn, feit is, dat dit het leven wel heel avontuurlijk maakt en dat je ongelofelijk veel leert! Een sleur zul je dan ook niet snel hebben als je op deze wijze leven kan, maar rustgevend is het dus ook niet echt. En dat voor een thuisblijfmoeder, wie had dat gedacht.

Vandaag op de beurs waar ik zelf ook stond, was een aurafotografe, en deze keer liet ik mij verleiden om dan toch ook maar eens zo'n foto te laten maken van mezelf. Ik dacht natuurlijk dat er een prachtig blauwpaarsig ding uit zou gaan komen, want ik ben hartstikke spiritueel, dus was anders zou er uit kunnen komen?

Nou niet dus! Ik had een knalrode met gele aura. Heldere en sterke kleuren. Een enorme energie wel! Het vulde de hele foto ermee. Bijna tastbaar werd er gezegd. Maar rood??? Wat betekende dat dan wel? En waarom geen blauw of paars erbij? Het werd al snel duidelijk :) Het rode stond voor het energieke, het dingen willen beleven, nieuwe dingen zoeken, emotioneel zijn (wat ik ook echt wel ben) impulsiviteit, levendigheid, geen sleur. Allemaal waar :)

En dat gele dan? (eigenlijk oranje-geel) Nou dat is dus het rationele, het verstand, hoge intelligentie (ja ja :P ). Je moet niet proberen om mij iets wijs te maken, want ik ben dus heel wantrouwend, nuchter ook. En je hoeft al helemaal niet te zeggen dat ik iets "moet" doen, want dan gooi ik mijn kont in de krib zei ze :) Héeee, dat herken ik maar al te goed, niet voor niets is mijn lijfspreuk: Ik moet helemaal niets! Grappig hoe zo een aura-foto dus heel dichtbij komt.

Het advies aan mij was om wat meer rust en geduld in mijn leven te brengen... alweer.. hoe vaak heb ik dat al gehoord? Ik wordt er bijna ongeduldig van, zoveel geduld moet ik intussen al hebben opgebouwd. Pffff, dat blijft grappig. En toch, is het niet waar (zie je daar ga ik alweer) . Ik heb het niet nodig om meer geduld te krijgen om wat meer blauwe/paarse spiritualiteitskleurtjes in mijn aura te krijgen. Ik heb juist die nuchterheid  en dat passionele rode nodig om hier te overleven. Ik ben al gevoelig genoeg, geef mij maar een flinke portie aardse kracht ;)

Spiritualiteit is prachtig, met alle liefde en geloof en vertrouwen sta ik daar in met mijn leven. Maar ik ben wel hier, beneden op aarde, en hier moet het ook gebeuren. Met mijn man en kinderen, met de mensen die bij mij komen. Dus laat mij maar lekker eigenwijs mijn eigen ding doen, in de tijd die ik daar voor nodig heb. En ja, het snel afgeleid zijn is wel eens lastig misschien maar ook heel erg leuk en grappig ;) . Ik weet intussen vrij goed waar ik naar toe wil in dit leven en ik heb een aantal aandachtspunten die mijn leven prachtig mooi verrijken en uitdagen, en ja:,

Ik hou van rood!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten