2013-02-14

Kristal-centrale

 
Al een tijdje speelt het in mijn hoofd en is de bedoeling er dat ik een workshop ga geven over het maken en gebruiken van kristallen en de levensbloem. In het begin is zoiets nog zo vaag en heb je alleen een gevoel dat je het moet of wil doen. Ik heb een set kristallen gekocht in de nazomer en ben er mee gaan spelen. Ik maakt een mooi houten bord met daarop de levensbloem en ging aan de slag ermee.
 
Van lieverlee kwam er steeds meer naar voren. Zo kon ik de levensbloem en de kristallen heel mooi combineren en allerlei geometrische vormen gebruiken uit de heilige geometrie. Het resulteerde al snel in sterke energie poorten en je kon het voelen als je in huis kwam. De energie van de poorten of centrale was hoog als de kristallen op de levensbloem lagen.
 
Al snel had ik een tweetal basis vormen gevonden die prettig zijn om in huis te hebben. De cirkel en de spiraal. Beiden hadden een andere invloed en gaven een ander beeld van de energie in huis.
Ik begon nog meer stenen toe te voegen naast de bergkristal. Rozenkwarts was daarbij favoriet, want de puntige bergkristallen vond ik eigenlijk best heel hard.

Nog steeds speel ik met de stenen, voeg er nieuwe aan toe, verander de legging en ben aan het ontdekken wat het doet en hoe het voelt. Intussen vind ik op internet ook nog voldoende aanvulling die ik uitprobeer met de stenen en ik heb nog een tweetal nieuwe sets besteld. Eigenlijk vind ik het dan ook super zalig om dit te doen, en zodra de nieuwe sets binnen zijn, hoop ik mijn eigen enthousiasme te kunnen hebben omgezet in weer een leuke workshop.
 
 




1 opmerking: