2014-09-17

Veren van de Condor

Enige tijd geleden besloot ik spontaan om me in te schrijven voor de Inca Medicin School die Don Alejandro dit najaar gaat starten. Voor deze Inca school had Alexandra het idee om een duo Condor en Adelaar veren tot een krachtig werktuig te maken. Zij zorgde voor de veren en gaf deze aan mij en aan Marie en Jo om er houders aan te vervaardigen. Marie en Jo wonen in Limburg en ik heb ze nu twee maal gezien. De veren kregen we half augustus tijdens een leuke workshop over de mesa.

Na een paar weken werd ik naar het parkeer terrein van het keukenhof bos geleid, met de boodschap dat daar het hout lag voor de houder die ik zou gaan maken. Langzaam aan verzamelde ik de spullen die mij leuk leken om de houder mee te versieren. Ik vond bij mijn moestuin ook nog eens een paar prachtige turqoise met witte veertjes van een parkiet die daar had gevlogen en wist al gelijk dat die voor de houder van de Condor veren zou zijn.


Vandaag plotseling kreeg ik opeens "de geest" en heb ik in enkele uren de houder gemaakt. Gaten geboord in het hout, leer eromheen verbonden voor een fijne grip. Schuren, lijmen, versieren en voilà, de houder voor de condor veren was klaar!


Helemaal blij liet ik mijn werkstuk aan Alexandra zien via de chat en wat blijkt... Marie en Jo hebben eveneens vandaag hun veer afgemaakt! We waren ongeveer op het zelfde moment klaar, terwijl we niet van elkaar wisten dat we eraan waren begonnen! We waren nu allemaal weer eens oprecht blij verrast door deze mooie synchroniteit. Wonderen gebeuren, je moet ze alleen herkennen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten