2013-08-13

Graancirkels en de connectie met de draak

Afgelopen woensdag ben ik niet alleen in Chaam geweest, ik ben ook in Noordhoek geweest om daar een graancirkel te bezoeken. Ik had er eentje op internet gezien en vond het wel een mooie afsluiting om dat aan het einde van de dag ook nog even te doen.

Het regende nog altijd en we konden de betreffende graancirkel niet direct vinden. Hebben een aantal malen verkeerd gereden tot we plots vanaf de snelweg een graancirkel in het veld zagen liggen. Het was niet de graancirkel waar we naar op zoek waren, maar een van de andere cirkels die er waren gevonden. Vlak na het veld met de cirkel was een benzinestation en dus parkeerden we daar even de auto om vervolgens naar de cirkel te wandelen door de regen.

Bij het veld was één grote cirkel te zien met wat kleiner cirkeltjes eraan vast. Ietsje verderop lag ene kleinere graancirkel in een wat vreemde vorm. Mijn vriendin liep direct naar de grote cirkel, maar ik werd naar de kleinere getrokken. Ik wilde die eerst bekijken en bleef er vlak bij staan om de cirkel te observeren. Ik ben er niet in gegaan, heb alleen wat foto's ervan gemaakt.



 
Deze cirkels waren niet mooi rond, ze lagen erg warrig en ik vond ze vreemd, maar wel fijn herinner ik me. Ik ben in één van de grote cirkels gaan staan, die niet echt een cirkel vormden zoals je op de foto's ook wel kunt zien.
 
De andere cirkel die er vlak bij lag was echt rond en heel gestileerd wel zoals je onder op de foto kunt zien.
 
 
Vandaag las ik nog even een stukje van Robert van den Broeke over deze specifieke graancirkels. Ze sluiten zo ontzettend mooi aan op mijn beleving in Chaam en de warrige cirkel waar ik eerst naar toe werd getrokken? Vandaag herinnerde ik mij hoe ze dit soort graancirkels noemen in Engelend; het was een zogenaamde drakenpoot afdruk....
 
Lees meer over deze cirkel op de site van Robert van den Broeke via deze link: http://www.robbertvandenbroeke.nl/graancirkelarchief/6e_Formatie_2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten