2013-03-11

Kristallen poort

 

De laatste tijd "speel" ik vaak met mijn kristallen en de levensbloem. Het bord staat nu continu gevuld in de huiskamer en ik geniet van de steeds ingewikkelder wordende vormen die ik erop plaats met de kristallen. Het groeit zo als het ware onder mijn handen en ik voel de energie er van steeds meer opbouwen en krachtiger worden, naarmate ik er meer en meer mijn eigen draai aan geef en er steeds meer stenen bij komen.

Vond ik de stenen  eerst nog vrij hard en puntig in energie, ze worden nu meer getemperd en verzacht door de rozenkwartsen die er ook op liggen. En de ronde bollen van rozenkwarts die ik intussen heb besteld zullen dan ook zeer welkom zijn op het bord.

In deze ligging (zie foto) zie je drie vormen door elkaar. Een driehoeks opstelling voornamelijk, met daaromheen een zeshoek. Als je de driehoek van de gouden driehoek van rozenkwarts, amethist en bergkristal ook doortrekt kom je ook nog tot een merkabah. Krachtige geometrische vormen die de energie in huis sterk verhogen.

Ik ben ook zo  blij met al die mooie kleuren als even de zon erop schijnt. Een fantastische fontein van regenbogen kleurt dan het witte bord, en is prachtig om te zien én te voelen.

Mooi hoe ook dit witte bord zo zijn eigen dimensie geeft weer aan het fenomeen van een kristallen poort in je huis. Deze voelt lichter en zuiverder dan het zwarte bord, die dan weer krachtiger voelt wel. Bijzonder dus ook wat de kleuren ermee doen.

Voorlopig ben ik hier nog niet uitgespeeld met mijn kristallen, en intussen probeer ik ook mijn aantekeningen te maken voor de workshop die nog gaat volgen. Wat zal zat bijzonder worden voor de deelnemers. Eerst samen zo'n levensbloem opvullen met de kristallen die dan binnen zullen zijn. Dan de energie ervan voelen met onze handen en via meditatie. Dan ermee een verbinding maken als in een inwijding. Dat wordt vast een mooie avond ;)

2 opmerkingen: