2013-03-24

Iedere keer weer een stukje...

Op mijn landje ben ik al een paar weken hard aan het werk tussen alle gewone dingen door. Ik spit me suf en als ik dan kijk hoe ver ik ben... ben ik enerzijds trots dat ik al zo ver ben, en zie ik tegelijk dat het nog zo veel is dat gedaan moet worden in zo korte tijd. Alle hulp van mijn lieve jongens is dan ook welkom die afgelopen weekend weer flink de handen uit de mouwen staken. Jammer alleen dat het zo koud was, waardoor we eigenlijk veel korter bleven dan ik had gepland.


Ook heb ik nog met mijn dochter en haar vriendinnetje vogelverschrikkers gemaakt in de winter en die hangen nu te pronken en te verschrikken in de tuin. Aan de bonen stokken, want daar vallen ze wel lekker op!

Intussen ... de eerste tuinbonen zijn gezaaid, het hekje rond de bonenstokken is er, de appelboompjes, perenboom en pruimenboom staan er en we hebben ongeveer een kwart nu van al het land omgespit. Ook heb ik graan gezaaid; Kamut! Kamut is een graan dat is gevonden in een van de piramides in Egypte, en daarna weer opgekweekt door een amerikaans bedrijf. En nu dus gewoon te koop bij de speciaalzaken in biologische en bijzondere zaden. Na Anastasia te hebben gelezen waarin zij iedereen aanraadt om minstens één klein vakje op je moestuin te bezaaien met graan, ben ik dus ook zo gek geworden om dat te gaan doen. Erg spannend, het graan ligt nu inderdaad op mijn moestuin in de grond met een groot groen net erover heen zodat de vogels er niet bij kunnen ;)

Ik vind het spannend, en heb nog geen idee hoe dat zal gaan, maar we zien wel. Experimenteren mag tenslotte!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten