2016-02-19

Witte Kolibri gaat verhuizen

Himalaya gebergte
Rotswand meters hoog en een smal pad omhoog
Ik beliep het samen met mijn gids
Hand in hand naar boven
Mijn staf in mijn andere hand
Een speciale holte erin
Er straalt licht uit 
De zon schijnt
Lachende kinderen wachten ons op
Stiekem glurend over een muurtje
Joelend als we er zijn
Rennen ze voor ons uit
Leiden ons naar een groep
Monniken, mannen vrouwen en kinderen
Gezeten in een kring
Lopen we naar het midden
Een enorme bloemenmandala op de grond
Witte, gele en roze bloemen
Een monnik staat centraal
Wij komen bij hem
Zijn handen heeft hij voor zijn hart
Er straalt licht uit
Hij kijkt ons aan
Heet ons welkom
Vraagt of wij wat voor hen willen doen
Hij opent zijn handen
Er komt een witte kolibrie uit te voorschijn
Ze mag naar Peru
Wil jij haar brengen?
Ja, dat wil ik wel
Witte Kolibri
Vliegt in mijn staf in 
Nestelt zich in de lichtplek
Voorlopig haar plek
Tot ik haar kan brengen waar ze zijn wil


Geen opmerkingen:

Een reactie posten