2014-05-01

Nieuw maan en de zwarte panter

Tijdens een zielsreis afgelopen week kwam ik in aanraking met de dierlijke kant van mijn gids Cialaar. Hij kwam deze keer plotseling op een onverwacht moment als een zwarte panter naar me toe. Ik had hem nog nooit op die wijze te zien gekregen, maar voelde direct dat hij het was. Hij kwam voor me zitten, behoorlijk groot wel, en keek me met zijn groene ogen aan. Daardoor herkende ik zijn energie, maar durfde het eerst niet te geloven. Gelukkig was ik op dat moment niet alleen op reis! De zwarte panter legde vervolgens eerst zijn poot op mijn hoofd, gewoon bovenop. En daarna nog even op mijn linker schouder. Al die tijd bleef hij me doordringend aan kijken met een enorme kracht en liefde die van hem uit ging. Er werd verder niets gezegd. Ik voel me zo beschermd en gezegend door hem. Dit was aan het einde van een wat langere reis, maar dit moment zal me altijd bij blijven. Toen hij klaar was met me aankijken stonden we samen op en liepen we naar huis, de panter rechts van mij, met zijn krullende staart sierlijk zwaaiend achter zich...


Uiteraard ben ik zelf nieuwsgierig naar de symboliek erachter. Een gevoel ten eerste van de nieuwe maan met de zwarte panter; het duister van waaruit het licht weer geboren kan worden. De zwarte panter wordt ook wel vergeleken met moeder aarde energie. Maar de zwarte panter is meer, ze is mystiek, krachtig, indrukwekkend! Ze geeft moed, zegt je je ware kracht op te eisen, maakt je dromen helderder en moedigt je aan om je eigen weg te gaan volgen. Daarnaast en niet onbelangrijk verteld de zwarte panter ook het verhaal van de kracht van de stilte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten