2014-01-16

Schilderen met spirits

Afgelopen zaterdag gaf ik de workshop Orakelbord schilderen. Op zich niet een heel spirituele workshop zou je zo zeggen, maar niets is minder waar. We waren met een fijn groepje van 3 dames die met mij samen gingen schilderen. Een orakelbord bouwen we meestal op uit kleur, een licht bol in het midden en een graancirkel patroon om het af te sluiten.

Bij een van de cursisten was ik aan het helpen met het maken van de lichtbol in het midden toen daarin een schedelfiguur verscheen. De cursiste zag duidelijk de wat donkerdere holtes van de oogkassen ontstaan en de opening van de neus en mond. Ze noemde het en ik zag het ook in de verf naar voren komen. Omdat ik zo in mijn werk bezig was en doorschilderde leek het even verdwenen te zijn, maar later kwam het toch weer terug. Er was een spirit via mij aan het schilderen...

Het blauw-witte bord werd heel mooi en aan het einde van de dag ging ze vrolijk naar huis. Het was tenslotte een hele leuke dag geweest.

Een paar dagen later stuurt ze me een foto... ze had "toevallig" nog een witte kristallen schedel thuis en die had ze op het bord gezet, het voelde alsof die erbij hoorde.


Ik zie de foto en ik weet... het bord hoort bij de schedel, het is zijn plekje, hij had dit nodig om tot recht te komen. Ik zie de schedel stralen en ik voel hoe de eigenaresse ook straalt van binnen, zo enorm blij met het bord en de combinatie van de schedel en het bord. Wat een beauty bij elkaar!


Het mooie is ook dat de schedel precies past op de lichtcirkel in het midden, en zo lijkt het net of de schedel helemaal oplicht op het donkerblauwe bord. Wetende dat de schedel zich al aankondigde tijdens het schilderen is het een fascinerend gezicht!

Later trekt ze voor zichzelf nog een kaart, en ze ontvangt de kaart van Aartsengel Gabriel en de kristalwitte straal! Het is nu compleet voor haar. Alle symboliek in het fysieke en het spirituele vallen als puzzelstukjes in elkaar en vullen elkaar aan. Het heldere witte licht, de kristal witte straal, ze zuiveren, maken helder. Wit, de kleur van Reinigen, Zuiveren en Waarheid. Hoe mooi in combinatie met de schedel van kristal en het wit van het bord waar de schedel in verscheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten