2014-01-26

Je eigen geluid maken

Vorige week zondag was het dan zo ver, eindelijk ging ik eens een eigen oceandrum maken! Ik wilde dit al heel erg lang, maar nooit zag ik ergens in de buurt dat er eentje gemaakt kon worden, of was ik net te laat of kon ik die datum niet, enzovoort je kent dat wel. Tot opeens een vriendinnetje van mij doorgaf dat er bij haar een drum werd gemaakt. Direct heb ik enthousiast gereageerd, maar helaas... vol al. Dus toch maar ingeschreven voor de volgende sessie ergens anders. Ik had natuurlijk weer geluk (zoals zo vaak bij mij dat overkomt) er was iemand die af had gezegd, en ik kon toch nog mee doen. Super gezellig natuurlijk!

De drum was voor mij een ontdekking op het gebied van geluid! Wat vond ik het zalig om een eigen geluid te creëren met de zaden en granen die ik had meegenomen en die beschikbaar waren om te gebruiken. Wat een prachtige manier, door naar iedere variatie te luisteren, naar de zaden apart te luisteren, te mixen en af te wegen wat wel en wat niet bij jou drum past qua geluid. Zo had ik nog niet eerder gewerkt, en ik vond het een openbaring. Heerlijk!

Hieronder enkele foto's van het creëren van het eigen geluid.



Door de zaden te laten rollen kon je luisteren naar het geluid dat ze gaven. Uiteindelijk zit er in mijn drum maanzaad (water en de maan gaan prima samen) mosterdzaad (voor het zachte ruisende geluid) korianderzaad (voor de wat donkerdere roffel in de golven, de koriander komt van mijn moestuin) en graan, omdat ik nu eenmaal een graancirkel mens ben en deze van mijn eigen moestuin komt. Bovendien gaf het een mooi schuivend geluid, alsof er schelpen door de golven worden gegooid.


De week ervoor had ik met een andere vriendin plots een zielsreis, waarbij we op de planeet van de zeemeerminnen kwamen, jullie hebben dat vorige keer al gelezen, vanuit die zielsreis had ik ook direct inspiratie voor de schildering op de oceandrum. De zeemeermin die ik heb geschilderd houdt een roze lotus in haar hand voor het licht, naar het licht. De golf vertegenwoordigd uiteraard de zee, het eeuwige van haar beweging en de never ending cycli van het leven.



Intussen is de drum nu thuis en hebben we hem al een aantal malen gebruikt. Eerst nog om er gewoon naar te luisteren en te spelen. Komende meditatie avond al ik hem ook gebruiken om in een bepaalde sfeer en rust te komen. Ik ben er zo ontzettend blij mee, dat ik heb besloten om ook anderen de kans te geven er eentje te maken. Dus binnenkort wordt er in mijn praktijk ook gestart met de workshop oceandrum maken. Dat wordt dus nog vervolgd ;)

1 opmerking: