2012-10-15

Seven Sister Shells


Afgelopen zondag was de bijeenkomst van de "Seven Sisters" en de drie "Grandmothers" in Gorinchem, voor een ritueel om onze moeder te eren. Onze moeder is de Aarde, aan wie wij ons leven danken hier op dit moment. Zij geeft ons alles wat wij nodig hebben als mensen. Omdat wij beseffen dat wij als mensheid toch wel heel erg veel van de gave van moeder natuur vergen, hadden wij besloten om haar onze dankbaarheid daarvoor te tonen en haar een deel terug te geven. Ook al is ons deel klein de intentie en de energie en liefde is groot.

Om de intentie te versterken voelde ik persoonlijk de drang om ook de verbinding tussen de Seven Sisters onderling en de Grandmothers aanwezig, te versterken middels het aan elkaar geven van een symbool.

Ik begon met een enkele schelp te schuren en te polijsten, om de witte toon naar boven te halen. Het was een hele klus en toen ik daarmee klaar was, ontstond langzaam het idee om er een ketting van te maken. Het schuren was te veel werk, maar daardoor was ik in een soort van trance geraakt waarin ik voor me zag dat een ieder van ons een schelpen ketting zou dragen.

Zo kon ik de zee naar het bos brengen en de verbinding van ons met de zee en met moeder natuur het bos en de weide gronden te maken. De witte kokkelachtige schelp is voor mij een belangrijk Atlantis Symbool. Als kind van Atlantis en bouwer van het nieuwe Atlantis in de dimensies, bracht ik daarmee een stukje van het nieuwe en oude licht samen. De abalone schelp in het midden met de prachtige zilveren glans en de spiraalvorm erin, geven voor mij de verdieping aan, en de spirituele groei die wij allen doormaken op aarde.

Alle schelpen heb ik zelf zo geprepareerd dat ik er een ketting van kon maken met wit leren koordjes. In totaal zijn er elf kettingen gemaakt. De witte was voor de toekomst, de zeven voor de zusters en de drie voor de grootmoeders. Daarmee zijn drie generaties verbonden.

Tijdens het ritueel heb ik aan iedereen een schelp gegeven, die zij bij de volgende om de hals heeft gehangen. Tijdens het ritueel droegen wij dus allemaal een zelfde ketting. Na het ritueel is de laatste schelp aan de jongste gegeven, om de energie liefde en wijsheid symbolisch naar de volgende generaties door te geven. Het was een mooi onderdeel van de dag en daarnaast ook een mooi aandenken voor alle aanwezigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten