2011-08-16

Graancirkel inspiratie

Twee jaar geleden begon mijn ontwaking tot vollediger bewustzijn en een van de onderdelen daarin was dat ik een graancirkel zag die was gekomen in Wiltshire in Engeland waarvan het ontwerp mij ontzettend raakte. In deze graancirkel is de letter S aanwezig en de namen van alledrie mijn kinderen beginnen met een S. Ik vond de graancirkel ook verder heel mooi, ik was er soort van "verliefd" op geworden.
Ik begon de cirkel na te tekenen, eerst met potlood een kladje en later met een passer ook. De vorm is zo ontzettend mooi, want alle cirkels zijn in verhouding van elkaar. Iedere maat is de helft van een andere maat, dus de kleinste cirkels zijn de helft in doorsnee van de daaropvolgende grootte. Het is bijna onvoorstelbaar hoe iemand dit bedacht kan hebben, zo perfect is het ontwerp.
Tijdens de schilderles had ik ook iets geleerd, een mooi vervagen van kleuren en hoe je dat kunt forceren op een doek. En dus had ik een paneel gekocht en ik wilde dat licht effect maken met erover heen deze graancirkel. In een boek had ik ook nog iets gelezen over een edelstenen orakel, wat me erg aansprak, maar ik vond de gebruikte borden niet zo handig voor mezelf, omdat ik dat niet begreep en te ingewikkeld vond. Ook weer ergens anders las ik dat iemand zelf een orakel had gemaakt en het zag er zo mooi uit. Dit alles bij elkaar..... vormde de bron van mijn edelstenen orakel.
Het werd een prachtig Orakel en ik gebruik dit orakel heel veel en met veel plezier. Alle bronnen van inspiratie die mij werden getoond door mijn geliefde gids hebben tot dit geleid en nu werk ik samen met hem als ik het orakel raadpleeg. Voor een buitenstaander soms exotisch en mystiek, voor mij is dit pure liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten